niedziela, 8 września 2013

MĘSKIE GOTOWANIE - ZUPA NA KACA!


Dziś dość nietypowy wpis. Uwielbiam programy kulinarne. Zawsze jak mam tylko troszkę wolnego czasu w niedziele staram się obejrzeć ugotowanych i master chefa. Zainspirowany pasją gotowania pragnę się z wami podzielić przepisem na zupkę, która nie raz uratowała poranek po wcześniejszej imprezie. Przepis przyniosła nasza mama - thanks mom!


SKŁADNIKI:
2 średnie cebule
1 kg mięsa mielonego drobiowe lub wołowe
1 słoik ajvar'u (350g)
1 słoik sosu pikantnego chili (200g)
400 ml słodkiej śmietanki (18% do zup i sosów)
3 serki śmietankowe hochland (3x100g jeśli macie ochotę możecie ich dać więcej)
2 kostki rosołowe 

przygotowujemy bulion - 2 kostki rosołowe rozpuszczamy w 0,5 litra wrzącej wody
wlewamy do garnka trochę oleju i szklimy pokrojoną w kostkę cebulkę, po chwili dodajemy mięso i dusimy :)
do mięsa dodajemy bulion...
a tymczasem w oddzielnym garnku miksujemy śmietankę i serki 
gdy mięsko jest gotowe łączymy wszystko razem i dodajemy sos chili i AJVAR 
Może nie jest to zupa na co dzień, ale zapewniam Was, że gdy raz spróbujecie będzie wam się śniła po nocach, szczególnie tych po imprezach :P 

Smacznego!!!

16 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis :) na pewno wypróbuję jak mniemam zupa jest bardzo pikantna a ja uwielbiam ostre jedzenie ;) Jack czekam na jakiś wpis dotyczący męskich spostrzeżeń na kobiece sprawy co prawda to jest kwestia indywidualna ale ja jak i pewnie inne czytelniczki Twojego bloga chętnie przeczytamy taki post, może mógłbyś napisać coś o tym co ci się podoba w kobietach ( mam tu na myśli make up, styl ubierania ale też jakie cechy charakteru cenisz sobie najbardziej) pozdrawiam Dominika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak bardzo pikantna będzie zależy jaki sos chilli dodasz. Ja wybrałem słodki więc była tylko troszkę pikantna. Dzięki za pomysł na posta. Dość ciekawy temat, możliwe, że napiszę coś o tej tematyce.

      Usuń
    2. Podbijam, Jack zabieraj się za pisanie posta :D

      Usuń
  2. hmm nie wiem dlaczego, ale w moich rejonach na tę zupę mówimy "zupa niemiecka" :) ahh narobiłeś smaka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż się głodna zrobiłam:P a tu już tak późno... no nic poczekam do śniadania:D a przepis przy najbliższej okazji wykorzystam. Zobaczymy co za wynalazek mi wyjdzie:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie :) ajvar jest pyszny, ale najsmaczniejszy w Chorwacji, domowej roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No tego to żem jeszcze nie odkryła! Może być zupa na kaca? Haha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy ma jakąś konkretną nazwę, a na syndrom dnia wczorajszego działa znakomicie.

      Usuń
  6. Nie przepadam za używaniem wszelkich "gotowców" do tworzenia dania. Typu gotowy sos czy gotowa mieszanka przypraw... Jednak tu Sos Chili mnie przekonuje... Uwielbiam pikantne dania, zupy! :) Ja dodałabym jedynie jakichś świeżych ziół do tego.

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm muszę przetestować żeby sprawdzić czy faktycznie nie jest za ostra, tak jak sobie zakładam po przeczytaniu tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  8. Słodka śmietanka to nie jest śmietanka 18% do zup i sosów:) 18% ma kwaśna śmietana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmietanka 18% do zup i sosów to co innego niż zwykła śmietana 18% i nie jest ona kwaśna

      Usuń
  9. Zupa przepyszna. Jadłam u koleżanki. Jutro zamierzam ją zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam...nie nasze smaki, lepsze byłyby mielone z takiej ilości miecha

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychooota.polecam ja teraz wszystkim znajomym :)

    OdpowiedzUsuń