wtorek, 24 marca 2015

FRYTKI Z BATATÓW

Składniki:
kilka dużych batatów
oliwa z oliwek
sól, pieprz, zioła prowansalskie, pieprz cayenne dla lubiących ostre potrawy.


Przepis:
Bataty obieramy ze skóry i kroimy w słupki (jak na frytki). Wrzucamy do miski dodajemy odrobinę oliwy z oliwek (tylko tyle, aby bataty pokryły się cienką warstwą tłuszczu) pieprz i zioła prowansalskie ( jeśli lubisz ostrzejsze smaki polecam dodać szczyptę pieprzu cayenne) mieszamy całość. Frytki wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika. Pieczemy przez ok. 30 minut. Upieczone frytki posypujemy solą. Proponuję podawać z tzatzikami (jogurt grecki, starkowany ogórek + w mojej wersji przyprawa tzatziki) lub tradycyjnie z ketchupem, Smacznego!



16 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wynalazek, musze wypróbować!
    Pozdrawiam serdecznie, MÓJ BLOG/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jacek, wczoraj w nocy przeglądałam Twojego bloga, spisałam listę zakupów na makaron z kurczakiem i szpinakiem, wchodzę dziś, a tu kolejny przepis! ;) Ja jako estetka w całości kupuję Twoje potrawy, zdjęcia są obłędne, sposób podania fantastyczny.. Laura dała porządną lekcję ;) Rozwijasz się w obłędnym tempie! Pozdrawiam Cię gorąco! Miłego po południa! :))) M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham takie frytki domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają :D Muszę kiedyś wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie, muszę spróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki M. Troszkę mi się przypiekły, ale w smaku są obłędne. Ja uwielbiam połączenie słodkiego ze słonym. Do tego to mniej kaloryczna wersja niż standardowe frytki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lepiej przygotować swój sos czosnkowy? Tzaziki ma strasznie sztuczny posmak, no i zapewne także sztucznym niebywale jest :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Chociaż ja akurat lubię ten sztuczny posmak :) ze świeżym czosnkiem zawsze przesadzę.

      Usuń
  8. no no pychotka..Jac z przepisu na przepis zaskakujesz coraz bardziej..normalnie niedługo się chyba wproszę na takie "amciu" ;D..Bo jest inne..niby zwyczaje a niezwyczajne..tak apetycznie to wszystko wygląda że aż w brzuszku burczeć zaczyna :) pozdro a.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko super, tylko przyprawiłabym na końcu. Bo w piekarniku przez pól godziny zioła i tak stracą smak. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Yummy yummy :) Nie wiem czy wiesz ale chciałam dać Ci cynk, że Yankee Candle stworzyło świeczkę z myślą o Tobie ;) Zobacz:http://www.yankee.ie/shopexd.asp?id=5156

    OdpowiedzUsuń
  11. Czesc
    Czy możesz mi powiedzieć gdzie kupiłeś słoiki co są na pierwszym zdjęciu?
    Kasia

    OdpowiedzUsuń