niedziela, 15 marca 2015

MAKARON Z KURCZAKIEM I SZPINAKIEM


Makarony to zdecydowanie moja ulubiona działka jeśli chodzi o gotowanie. Zapewne dlatego, że robi się je bardzo prosto i szybko, a to moim zdaniem najważniejsze w "męskim gotowaniu". Zazwyczaj nie używam do gotowania  fixów, jednak jest jeden który bardzo fajnie równoważny smak czosnku w tym przepisie. Jeśli jednak ktoś jest przeciwny używania gotowych mieszanek, wystarczy dodać troszkę więcej czosnku do smażenia, a efekt będzie zbliżony. Ja uwielbiam czosnek i dodaje go prawie do każdej potrawy, ale gdy gotuje dla innych staram się aby jego smak nie był dominujący, a fix z Konorra do szpinaku bardzo dobrze go bilansuje. Przejdźmy do przepisu. 


Składniki:(4 porcje)
500 gram piersi z kurczaka
1 paczka makaronu ( ja używam świderków)
1 paczka świeżego szpinaku
1 fix Konorra do szpinaku
5 szalotek
3-4 ząbki czosnku ( w przypadku gdy rezygnujemy z fixu, dodać więcej w zależności od upodobań)
1 śmietana 18%
sok z cytryny
oliwa z oliwek
sól, pieprz, zioła prowansalskie 
ser typu feta i prażone pestki słonecznika do wykończenia. 

Przepis:
Makaron gotujemy al dente. Kurczaka kroimy w kostkę, solimy, pieprzymy, dodajemy ziół prowansalskich i odrobinę soku z cytryny. Mięso smażymy na oliwie z oliwek, następnie dodajemy drobno posiekaną szalotkę i czosnek.  Gdy składniki się zeszklą wrzucamy świeży szpinak i czekamy aż zmięknie. Śmietanę mieszamy z fixem, odrobiną wody, sokiem z cytryny i dodajemy na patelnie. Gdy sos się zagotuje mieszamy go z makaronem i wykładamy na talerz. Całość posypujemy odrobiną sera typu feta i prażonymi pestkami słonecznika. Smacznego!







15 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie:) Z pewnością wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. proste, szybkie i dzięki tobie mam obiad na jutro :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również z pewnością odwzoruje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooch dzięki Jack! Już wiem jakie będzie moje kolejne danie popisowe! Wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę powiedzieć, że ten makaron to moja wizytówka :)

      Usuń
  5. Wygląda smakowicie, ale czekam na jakieś mięsiwo. Może dziczyzna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chodzi za mną porządna porcaja mięsa, może na święta bedziemy robić dziczyzne to na pewno zrobię wpis, bo uwielbiam to mięso.

      Usuń
    2. Też chodzi za mną porządna porcaja mięsa, może na święta bedziemy robić dziczyzne to na pewno zrobię wpis, bo uwielbiam to mięso.

      Usuń
  6. A znasz jakieś przepisy (proste :P) z roszponką? Kupiłam i nie wiem co dalej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio chodzila mi po glowie salatka ktora chcialem zrobic. Bazą może być roszponka, dodajemy do niej poktojone w talarki truskawki, pokruszony ser gorgonzola i prazone pistacje Do tego jakis sos np. balsamiczny.

      Usuń
  7. Jack jakie sklepy z męskimi ubraniami polecasz? chciałabym trochę odmienić styl swojego mężczyzny. A brakuje mi sensownych sklepów. Gdzie sam się ubierasz?
    pozdrawiam
    Paula (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko zależy od funduszy, tego w jakim kierunku chciałby iść i w czym będzie się dobrze czuł. Moim zdaniem do momentu kiedy szukamy swojego stylu, nie ma sensu inwestować w drogie marki, bo co gdy okaże się, ze będziemy się źle czuli np w marynarkach, koszulach krawatach itp. Jeśli ma to być smart casual zacząłbym od sieciówek H&M Kapphal Mango Zara. Sporo ubrań znajdziesz na answear.com i zalnado często w promocyjnych cenach.

      Usuń
  8. muszę zrobić bo aż ślinka leci

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam dzisiaj na obiad :) Pyszotka, choć obawiałam się szpinaku...! Na pewno spróbuję inne Twoje przepisy !

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam to! Niestety w lodówce mam tylko szpinak mrożony, ale też się nada ;)

    OdpowiedzUsuń